Gå til sidens hovedinnhold

Peppes tar opp kampen mot Grandiosa

Artikkelen er over 3 år gammel

Peppes Pizza er foreløpig mest kjent for å levere ferskvare på døren eller til bordet, men nå vil restaurantkjeden også ha sin del av frossenpizzasalget.

Umoe Restaurants, som står bak Peppes-restaurantene, går sammen med dagligvarekonsernet Scandza for å innta frysediskene i landets butikker, skriver Dagens Næringsliv.

Pizzabunner, sauser og andre ingredienser for å lage Peppes Pizza hjemme er allerede på plass, og nå går selskapet et skritt videre.

– Vi skal bygge en pizzabusiness i servicehandel og i dagligvare. Hvis vi gjør det bra, kan vi bli store, sier Stig Sunde i Scandza.

Les også

Monica Helene ble spådd nord og ned da hun åpnet – nå dobler hun butikkarealet

 

Orkla, med merkevarer som Grandiosa og Big One, har i dag drøyt to tredeler av frossenpizzamarkedet, som ifølge analyseselskapet Nielsen er verdt 2,3 milliarder kroner. Pizzabakeren er en annen stor aktør.

Det er forlokkende for Sunde, som sammen med partner Jan Bodd har bygget opp et konsern som blant annet eier Synnøve Finden, Sørlandschips, Finsbråten og Leiv Vidar.

Les også

Peab med 35 ansatte flytter inn i Eiker

 

– Vi liker å gå inn i et slikt marked, spesielt når det er så store muligheter, og særlig når kategorien er drevet av innovasjon, sier Sunde.

– Dette er ikke en taktisk greie, men det er en langsiktig plan som vi gjør med kraft, sier Bodd. (ANB-NTB)

Les også

Mange spør Ola om hjelp til å tjene penger

 

Kommentarer til denne saken