Full rulle på E134 fram mot åpningen – selv med noe mindre bemanning enn vanlig

Full rulle og arbeidsintensive dager for f.h. Eugen Myhr i Statens vegvesen, maskinfører Arve Gunnleiksrud og Marius Vårdal Alvheim.

Full rulle og arbeidsintensive dager for f.h. Eugen Myhr i Statens vegvesen, maskinfører Arve Gunnleiksrud og Marius Vårdal Alvheim. Foto:

Det er nå full trøkk på E134 Mjøndalen-Langebru fram mot åpningen til sommeren, fem måneder tidligere enn planlagt.

DEL

Tidligere skrev Eikerbladet om at den 7,5 kilometer lange, høytrafikkerte strekningen gjennom Eikerbygdene skal få midtrekkverk, forbikjøringsfelt og veibelysning.

Derfor jobbes det nå intenst over hele linja.

Nordsiden er gjenåpnet

Det asfalteres på flere delstrekninger og graves og legges kilometervis med rør og kabler.

Strandpromenaden langs Drammenselva på nordsiden av E134 gjennom Mjøndalen er gjenåpnet for solhungrige og friskluftgispende eikværinger.

– Lokale entreprenører og Statens vegvesen sin byggherreorganisasjon holder hjulene i gang med de korona-restriksjoner vi er pålagt å følge. Det fungerer veldig bra selv med noe mindre bemanning enn vanlig, forteller SHA-rådgiver i Statens vegvesen. Eugen Myhr.

Korona-tiltak på riggen

Det er innført nye rutiner for blant annet møtevirksomhet og daglig rengjøring av kontorriggen og boligriggen. Det er i tillegg restriksjoner for hvem som kan komme inn på riggen.

– Mange møter avholdes nå på Skype eller Teams, mens på de få møtene vi avholder i plenum, som byggemøter, deltar kun fire personer – to fra byggherren og to fra entreprenøren. Daglige avklaringer foregår mye på telefon og eRoom. Når det er behov for befaring og avklaring ute i anlegget, gjøres det med minimum av deltakere – hvor det holdes god avstand, forteller byggherrens SHA-rådgiver.

Artikkeltags